AUTOBEDRIJF HOOIJER B.V.

Kia recyclet 94% van restmateriaal

Id: 2844
Uit het jaarlijkse MOVE -duurzaamheidsrapport van Kia blijkt dat de impact op het milieu is afgenomen, terwijl wereldwijd de verkoop stijgt. In 2015 steeg de wereldwijde verkoop van Kia met 0,3 % tot 3,05 miljoen auto's. De Koreaanse Kia-fabrieken in Sohari, Gwangju en Hwasung waren in 2015 goed voor 56,5 % van de wereldwijde Kia-productie, wat neerkomt op 1,72 miljoen auto's. Zelfs nu Kia wereldwijd meer auto's verkoopt dan ooit, is de impact op het milieu afgenomen.

Dat komt doordat Kia wereldwijd continu streeft naar het verduurzamen van het productieproces van auto's. Kia legt de focus nadrukkelijk op recycling, organiseert duurzaamheidsinitiatieven onder werknemers en past schonere en modernere productiemethodes toe. In de afgelopen twaalf maanden daalden hierdoor het waterverbruik, de hoeveelheid restmateriaal en de emissies aanzienlijk.

Kia zet ook meer dan ooit in op recycling. Ongebruikt verzinkt staal gaat bijvoorbeeld naar staalproducenten in Korea, terwijl onbewerkt staal hergebruikt wordt in Kia's fabriek in Gwangju. Kia heeft tevens programma's in het leven geroepen om lakken en thinners te hergebruiken, terwijl ander restmateriaal zijn weg vindt in onder meer cement voor de bouw.

De laatste cijfers van Kia tonen aan dat de CO2-emissie van het productieproces ook is gedaald. Kia is het eerste Koreaanse bedrijf dat de uitstoot van het productieproces door externe partijen laat evalueren. De gegevens worden gecontroleerd de Korea Energy Management Corporation. Kia's totale CO2-reductie is het equivalent van de jaarlijkse CO2-opname door 48 miljoen dennenbomen.

Kia is onlangs gestart met de productie in een nieuwe fabriek in Monterrey, in de Mexicaanse staat Nuevo León. De fabriek maakt gebruik van de modernste productietechnieken om de milieu-impact te minimaliseren. De fabriek omvat bovendien een hypermoderne spuiterij de lucht reinigt voordat het in de atmosfeer komt.

De complete fabriek is gebouwd van duurzame constructiematerialen die de regulering van de temperatuur optimaliseren, uitgerust met energiebesparende LED-verlichting en een installatie om water te reinigen en te recyclen.

Om de milieu-impact nog verder te beperken, streeft Kia continu naar innovatie en verbetering van het productieproces in alle fabrieken wereldwijd. Het merk past eveneens alternatieve aandrijflijnen en recyclebare materialen toe in zijn modellen. Deze inspanningen blijven niet onopgemerkt. Het gerenommeerde adviesbureau Interbrand plaatste Kia op de 35e positie in het meest recente rapport Best Global Green Brands.

Cijfers in vogelvlucht

  • Benodigd materiaal per auto in 2015: -12,4 % t.o.v. 2014 (-21,5 % t.o.v. 2003)
  • Hoeveelheid staal per auto in 2015: -22,1 % t.o.v. 2003 (-11,7 % t.o.v. 2003)
  • Waterverbruik Kia-fabrieken in 2015: -5,5 % t.o.v. 2014 (van 6,3 miljoen m³ naar 5,957 miljoen m³)
  • Waterverbruik per auto in 2015: -6,5 % t.o.v. 2014 (-38,5 % t.o.v. 2003)
  • CO2-uitstoot per auto in 2015: -2,8 % t.o.v. 2014 (-29,6 % t.o.v. 2008)
  • Uitstoot vluchtige organische stoffen (Volatile Organic Compounds, VOC): -54,2 % t.o.v. 2005
  • Restmateriaal per auto: -1,2 % ten opzichte van 2014 (-30 % ten opzichte van 2003)


Category: Accessoires
Merk: Kia

Publicatiedatum: 2016-07-15
 
Disclaimer
© 2024, Autobedrijf Hooijer BV, Alle rechten voorbehouden   |   website: Megelink / Partners / BV