Kia investeert op brede schaal in vergroening. Dat leidt tot
verrassende en opmerkelijke initiatieven, zoals het planten van bomen. Het
afgelopen jaar is wederom flink wat bos geplant rondom Kia-fabrieken
wereldwijd. Sinds de millenniumwisseling heeft de autoproducent totaal al
3.507.276 m2 aan bos rond productiefaciliteiten gerealiseerd; een omvang van
meer dan 850 voetbalvelden!
Kia Motors ziet bebossing als één van de manieren om
milieuvriendelijk te werken. Eind 2015 stond het totaal aan bomen rondom
Kia-fabrieken wereldwijd op 4,94 miljoen. Ook de fabriek in
Ã
½ilina, Slowakije, waar de Kia-modellen voor de Europese markt
worden geproduceerd, zoals de cee'd en de Sportage, is omringd door groene
zones. In 2015 vergrootte Kia het arsenaal aan bos wereldwijd met 3,9 procent.
Om precies te zijn 136.289 m2, een oppervlakte van 33 voetbalvelden.
Het planten van bomen helpt bij het absorberen van de koolstofdioxide uit de
atmosfeer. Eén boom kan tot 22 kg CO2 absorberen. Dankzij de bebossing
door Kia wordt er inmiddels zo'n 107,5 miljoen ton CO2 geabsorbeerd. Elke
Kia-fabriek is omringd door bos: die in Ã
½ilina in Slowakije, in
Sohari, Hwasung en Gwangju in Korea, in de Amerikaanse staat Georgia en in de
Chinese provincie Yancheng.
In 2015 investeerde Kia 38,5 miljard Zuid-Koreaanse won (31,5 miljoen euro)
in groene initiatieven bij de drie Zuid-Koreaanse fabrieken. Jaar na jaar neemt
deze investering toe, in 2015 zelfs 50 procent meer dan in 2014. Het gaat om de
meest uiteenlopende, nieuwe initiatieven, zoals een productie- en
schilderproces zonder gevaarlijke stoffen, die in de nabije toekomst wereldwijd
wordt uitgerold.
Kia Motors is vastberaden om verder te gaan op deze ingeslagen weg:
productieprocessen wereldwijd verder verbeteren en zo de impact op het milieu
verminderen. Deze inzet, samen met de ontwikkeling van elektrisch aangedreven
en hybride auto's, zoals de nieuwe hybride Niro, en het gebruik van
recyclebare, eco-vriendelijke materialen in de auto's, heeft Kia een erkenning
opgeleverd van Interbrand. Dit is 's werelds meest toonaangevende
merkconsultancy-bureau. Interbrand zette Kia op plaats 35 in het meest recente
Best Global Green Brands report.
Kia plant 5 miljoen bomen bij eigen fabrieken
Publicatiedatum: 2016-08-11
Persberichten
- Kia maakt prijzen nieuwe Niro bekend
- Kia geeft specificaties Sportage PHEV vrij
- Kia succesvol in J.D. Power 2022 onderzoek
- Kia EV6 is Car of the Year 2022
- Kia toont nieuwe Niro
- Nieuwe uitvoeringen voor Kia EV6
- Kia maakt prijs nieuwe Sportage bekend
- Kia verkent inzichten in voertuigdata met Ministerie van IenW
- Kia onthult nieuwe Niro
- Kia onthult Concept EV9