Kia is voor het vijfde jaar op rij het hoogst genoteerde volumemerk
in de U.S. Initial Quality Study (IQS) van het gerenommeerde onderzoeksbureau
J.D. Power. Dit jaarlijkse onderzoek richt zich op het aantal problemen dat
zich voordoet in de eerste 90 dagen na aankoop van de auto.
Kia scoorde het beste van alle volumemerken met 70 problemen per 100
voertuigen. Daarmee deed Kia het twee punten beter dan bij de vorige J.D. Power
U.S. Initial Quality Study, toen Kia ook als beste volumemerk eindigde.
Voor de 2019-editie van de IQS werden 76.256 auto-eigenaren gevraagd naar
eventuele problemen met hun auto in de eerste 90 dagen na aanschaf. Daarbij
kwamen in totaal 257 verschillende modellen uit 26 segmenten aan bod. Na alle
gemelde problemen uitvoerig te hebben geanalyseerd, eindigde Kia als enige
automerk met vier modellen in de top 10. Dat zijn de Kia Rio, Forte, Sportage
en Soul. Tevens eindigden de Kia Rio, Forte, Sportage en Sedona bovenaan in hun
segment.
"We zijn uiteraard enorm trots dat Kia wederom bovenaan de ranglijst
staat in de Initial Quality Study van J.D. Power. We hebben onze leidinggevende
positie, nu voor het vijfde opeenvolgende jaar, weten vast te houden. Hiermee
wordt opnieuw onze reputatie ten aanzien van de kwaliteit van onze producten
bevestigd. Niet voor niets geven wij als fabrikant 7 jaar fabrieksgarantie op
al onze modellen", aldus Léan Verstoep, Managing Director bij Kia
Motors Nederland B.V.
Kia succesvol bij J.D. Power kwaliteitsonderzoek
Publicatiedatum: 2019-06-21
Persberichten
- Kia maakt prijzen nieuwe Niro bekend
- Kia geeft specificaties Sportage PHEV vrij
- Kia succesvol in J.D. Power 2022 onderzoek
- Kia EV6 is Car of the Year 2022
- Kia toont nieuwe Niro
- Nieuwe uitvoeringen voor Kia EV6
- Kia maakt prijs nieuwe Sportage bekend
- Kia verkent inzichten in voertuigdata met Ministerie van IenW
- Kia onthult nieuwe Niro
- Kia onthult Concept EV9