Kia heeft zijn nieuwe logo en wereldwijde merkslogan onthuld. Het
nieuwe gezicht en de eveneens nieuwe merkbelofte geven uiting aan de ambities
van het merk om een leidende positie in de toekomstige mobiliteitsindustrie te
vestigen en daarmee bijna alle facetten van het merk te
vernieuwen.
Het nieuwe logo is een symbool van het nieuwe doel van Kia en staat voor de
toekomstige producten en diensten van het merk, die klanten nieuwe ervaringen
moeten bieden. Het logo is zo ontwikkeld dat het lijkt op een geschreven
handtekening. De ritmische, ononderbroken lijn weerspiegelt de toewijding van
Kia om momenten van inspiratie te brengen, terwijl de symmetrie vertrouwen uit
moet stralen. De naar boven reikende elementen van het logo belichamen de hoge
ambities van Kia voor niet alleen het merk zelf maar ook om klanten het beste
te bieden.
"Het nieuwe design van het Kia-logo staat voor onze toewijding om een
icoon voor verandering en innovatie te worden", aldus Ho Sung Song,
President en CEO van Kia Motors Corporation. "De auto-industrie
tranformeert snel en Kia geeft proactief vorm aan nieuwe mobiliteitsconcepten.
Het nieuwe logo straalt ons streven uit om klanten te blijven inspireren
naarmate hun mobiliteitsbehoeften evolueren en is daarnaast voor ons team het
gezicht van de gedurfde manier waarop we de uitdagingen binnen onze sector
aangaan."
Het nieuwe logo werd onthuld tijdens een pyrotechnische lichtshow boven
Incheon, Korea, waarbij 303 pyrodrones de lancering van een nieuw tijdperk
uitbeeldden. Met dit grote aantal drones die tegelijkertijd vuurwerk lanceren,
heeft Kia meteen een nieuw Guinness World Record gevestigd. Het schouwspel is
terug te zien op het wereldwijde YouTube-kanaal van Kia.
Kia onthult vandaag naast een geheel nieuw logo ook de nieuwe wereldwijde
slogan, 'Movement that inspires'. De details van de nieuwe
merkstrategie, inclusief purpose, filosofie en de impact ervan op de
toekomstige producten en diensten, worden gedeeld via het digitale 'New Kia
Brand Showcase'-evenement dat op vrijdag 15 januari 2021 om 01:00 CET kan
worden gevolgd op het Kia Global YouTube-kanaal. Dit evenement kan vanaf 11:00
Nederlandse tijd worden teruggekeken op het Kia Motors Nederland
YouTube-kanaal.
De lancering van het nieuwe logo is een belangrijk onderdeel van de nieuwe
'Plan S'-strategie, waarmee Kia een leidende positie in de wereldwijde
mobiliteitsmarkt wil gaan bereiken. Het plan omvat onder meer het op grote
schaal bereikbaar maken van elektrisch rijden en het introduceren van nieuwe
vormen van mobiliteit die volledig zijn afgestemd op de verschillende wensen
van klanten wereldwijd.
Kia onthult nieuw logo

Publicatiedatum: 2021-01-06
Persberichten
- Kia maakt prijzen nieuwe Niro bekend
- Kia geeft specificaties Sportage PHEV vrij
- Kia succesvol in J.D. Power 2022 onderzoek
- Kia EV6 is Car of the Year 2022
- Kia toont nieuwe Niro
- Nieuwe uitvoeringen voor Kia EV6
- Kia maakt prijs nieuwe Sportage bekend
- Kia verkent inzichten in voertuigdata met Ministerie van IenW
- Kia onthult nieuwe Niro
- Kia onthult Concept EV9